Tour de France 2012'de son dinlenme gunu oncesinde Alpler'den Pirenelere uzanan yolda, gecis etaplarinin son ikisi yani 14. ve 15. etaplar, zannediyorum ki yaris direktore Jean-Francois Pescheux'un kafasinda cizdigi tablodan cok daha farkli cereyan etti.
14. Etapta yarisin hemen basinda gecilecek bir tane ikinci kategori tirmanisin ardindan yaklasik 55km lik herhangi bir kategoriden tirmanisin olmadigi, duz sayilabilecek bir yol, ardindan ise pes pese iki tane birinci kategoriden tirmanis bulunuyordu. Bu tirmanislarin sonuncusu da inildikten sonra etap duzlukte bitiyordu.
Etabin basinda ana grup kacis gruplarina izin vermedi. Ancak ilk tirmanis gecildikten sonra on tarafta icinde yesil mayosunu garanti altina almak isteyen Peter Sagan'in da bulundugu on bir bisikletci kacmayi basardilar ve fark da git gide acildi. Peter Sagan'in ara sprint kapisini gectigi noktada, genel klasmani tehdit etmeyen kacanlar ana gruba neredeyse on bir dakikalik bir fark yaratmislardi.
Yola ciktigindan beri guzel guzel muhabbette olan ana grup icin ara sprint kapisi da onde kacanlarin kalabalik olmasindan dolayi, rekabetci bir ortam yaratmadi. TeamSky'in super domestigi Bernard Eissel'in kapiyi gecerken yaptigi sprinte kalkmis Andrei Greipel taklidi ise gunun eglenceli anlarindan biriydi.
Duz yolda fark yapan kacanlari, ana grup tirmanista yakalar diye dusunurken, fark daha da acildi. Birinci kategoriden ilk tirmanis gecildiginde fark on bes dakikaya kadar cikmisti. Bu andan sonra kacis grubundan kopuslar da basladi ve ozellikle ikinci tirmanista atak yapan Rabobankli Luis Leon Sanchez'e sadece Philippe Gilbert, Gorka Izagirre ve Sandy Casar ayak uydurabildi.
Ana grup ikinci zirveye geldiginde, Tur'un bu seneki en buyuk skandallarindan biri yasandi, zirve de lastiginin patlak oldugunu anlayip kenara cekilen Cadel Evans'a takimindan ulasan ilk isim Steve Cummings oldu fakat Cadel onun arka tekerini almak icin hamle yaptiginda Cummins'inde arka tekerinin patlak oldugu anlasildi. Cadel burada iki dakika kadar zaman kaybetmisken, genel klasman lideri Bradley Wiggins'in de patlak lastikten dolayi bisiklet degistirdigini gorduk. Cadel Evans lastigini degistirdikten sonra iki kez daha ayni problemi yasayip tekrar tekrar lastik degistirmek zorunda kaldi. Wiggins, Evans'i beklemek adina ana grubu yavaslatmaya calisirken, Pierre Roland'in atagi geldi. Ana gruba yaklasik iki dakikalik fark yaratan Roland'in bu atagi daha sonra Lotto Belisol ve Liquigas takimlarinin yaptigi tempo sonucunda bertaraf edilebildi. Bir cok yariscinin yasadigi bu teker patlatma olaylarinin nedeni ogrenildiginde ise, Roland yaptigi bu atak icin ozur diledi. Sonradan ogrendigimize gore etabin gectigi Bask bolgesi sakinleri Tur'a bir selam gonderme maiyetinde Luis Leon Sanchez'li kacis grubu gectikten sonra, ana grubun gececegi yollara civiler atmislar.
Ana grubun kacis grubunu artik yakalamasinin mumkun olmadigi anlasildiginda, etabin almak isteyenlerin nasil bir taktik izlemeleri gerektigi sorusu on plana cikti. Kacis grubunun icindeki en iyi sprinter Peter Sagandi. Olasi bir sprint fisinden diger isimlerin O'na karsi pek sanslari yokmus gibi gozukuyordu. Etabin bitimine 11 km kala Luis Leon Sanchez one dogru atagini yaparak bu ihtimalin gerceklesmesine izin vermedi ve etabi alan isim oldu.
Cadel Evans ise takiminin yardimiyla tekrar ana gruba tutunmayi basardi ve ana grupla birlikte finise gelebildi. 14. etapla birlikte var olan hic bir siralama degismezken, Tur'un ikinci hafta izledigi rotada yariscilarin bir turlu "yaris" havasina girememesi Tur'un direktoru Jean-Francois Pescheux'a yoneltilen elestirilerin basini cekiyor. Ana grup Luis Leon Sanchez'den tam 18 dakika sonra finise geldi. Combativite odulu ise Peter Sagan'a gitti.
Dinlenme gununden onceki son etap olan 15. etap ise Pirenelere iyice yaklasilan etap oldu. Etap genel olarak duz bir profil izlemesine ragmen son bolumde iki tane dorduncu kategoriden bir tane de ucuncu kategoriden tirmanis vardi.
Etabin basinda Omega Pharma-Quick Step'den Bert Grabsch, Garmin'den David Millar, Astana'dan Andriy Hryvko, Movistar'dan Rui Costa ve Europcar'dan Yukiya Arashiro bir araya gelerek kacis grubunu olusturmaya calistilar. Fakat ana grup oyle bir tempo tutturdu ki, bu grup hic bir zaman farki otuz saniyenin uzerine cikartmayi basaramadi. Ilk kacis grubunun yakalandigi noktada yeniden kacmakisteyenlerin temposuna karsilik ana grubun bu tempoyu surmdurmek istemedigini gorduk ve Garmin'den Christian Vande Velde, Europcar'dan Thomas Voeckler, FDJ'li Pierrick Fedrigo, Cofidis'den Samuel Dumoulin, Omega Pharma-Quick Step'den Dries Devenyns ve Saxo Bank'tan Nicki Sørensen in dahil oldugu yeni kacis grubu olustu.
Ana grubun yine senlik havasinda muhabbette gecirdigi etapta, finise dogru gidilirken kacis grubundan ilk hamleyi yapan etabin bitimine 10 km kala Sorensen oldu. Fakat Fedrigo ve Vande Velde 6,5 km kala onu yakalamayi basardilar. Thomas Voeckler'in 10. etapta yaptigi kurnazliklari tekrar edip edemeyecegi sorusu akillara gelmisken, Voecklerin onde tempo tutturan ucluye ayak uyduramadigini gorduk. Beraberce gittikleri sprint finisinde ilk atak Vande Velde'den geldi. Bu ataga arkadan gelerek cevap veren Fedrigo yakaladigi tempo ile etabi kazanan isim oldu. Ana grup ise ise on iki dakika sonra finise uzandi.
Ana grubun yine yarismaci olmaktan uzak bir sekilde yavas tempoyla finise gelmesi Tur'un bu seneki etap secimlerinin sorgulanmasina neden oluyor. seneye kosulacak 100. Tour de France icin gecmiste nam salmis onemli etaplari bu sene organizasyona dahil etmeyen yonetimin oynadiklari bu kumar ikinci hafta itibariyla ellerinde patlamis gozukuyor. Yine de Tur'un son haftasina girerken onumuzdeki iki gun boyunca cikilacak Pireneler hala ve Paris oncesindeki son zamana karsi etabi belirleyici etaplar olacak. Neredeyse bir hafta boyunca dinlenen genel klasman iddialilarinin kalan bu son bir kac etapta bizlere hayal ettigimiz cekismeyi sunmasini diliyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder