6 Temmuz 2012 Cuma

Tour De France 2012 4. ve 5. Etaplar


Caner elerin agzimizi sulandiran peynir muhabbetiyle birlikte Normandiya falezlerinin keyfini cikarttigimiz bir etapti 4. Etap. Her hangi bir timanis kategorisineait olamayacak yukseltiler ile birlikte hizli bir tempo ile finise kadar geldiler. Etabin basindan itibaren atak yapan 3 yarisci finise yaklasik 9km kala ana grup tarafindan yakalanmak uzereyken Philip Gilbert onderliginde bes kisilik kucuk bir grup ana grubun onune dogru bir atak yapti. Fakat farki acamadiklari icin tekrar yakalandilar. Yarisin bitimine 2,6 kilometre ana grupta yasanan kazada cavendish’in yere dusmesi hem cok korkuttu hem etap sonunda gorebilecegimiz olasi bir toplu sprint finisinin onune gecti. Ote yandan tarihin 4 temmuz olmasi itibariyle etabi zorlamasi beklenen Amerikali sprinter Tyler Farrar’da o kazaya karistigindan dolayi son kisimda Sagan, Greipel cekismesine katilamadi. 




Turun resmi sitesinin etap icin attigi baslik gercekten her seyi ozetler nitelikteydi. Gercekten de etabin sonunda takim treni nedir? Ne ise yarar hep beraber gormus olduk. Greipel son 50 metreye kadar onunde ona tempo verip, maruz kalacagi dikey ruzgari gogusleyen takim arkadaslarinin yardimiyla aldi etabi. Greipel daha finis cizgisini gecmeden, gorevini yerine getirmenin hakli gururunu yasayan takim arkadasi Greg Handerson arkada ellerini havaya kaldirmisti bile. 

Bu arada etap sanirim bu senenin en hizlisi idi. 39.2 km/s ortalama ile bitten yarisin finis mucadelesinde ulasilan hiz ise 80 km/h. civarinda oldu.

Turun besinci etabi yine sprinterler icin bicilmis kaftandi. Yine hizli bir etap izledik. Etap oncesi herkesin aklina takilan soru, bir onceki gun kotu sekilde dusen Cavendish’in durumuydu. Gorduk ki kazayi hafif atlatmis Cavendish ve durumu gayet iyi. Takimi genel klasman iddialisi Wiggo’yu ondan daha cok umursadigi icin, sprint finislerinde HTC den alismis oldugu treni olusturamiyorlardi ama bu gun sonunda o treni olusturdular. Yine de belirtmek gerekir ki; Cavendish’in oncelikli hedefinin olimpiyatlar oldugunu dusunursek, dunku kaza ile beraber artik o da olasi baska kazalar ve onlarin getirebilecegi sakatliklari iyiden iyiye dusunup Tur’u ikinci hafta sonunda birakma kararini daha da netlestirmistir bence. Tylar Farrar gercekten cok sanssiz bir adam. Etabin bitimine 2,2 kilometre kala duz yolda dustu. Hatta Sagan’da kazadan etkilenip son kisimda yer alamadi.

Etabin basindan itibaren kacan gurupta yer alan Cofidis’li Jan Ghyselinck’in etabi alabilecegini dusunuyordum. Zaten o da bu hirsini beraber kacis yaptigi uc arkadasi ana gurup tarafindan etabin bitimine yaklasik 500 metre kala yakalanmisken mucadelesini son 100 metreye kadar surdurmesiyle gosterdi ancak, gucu buraya kadar yetebildi. Arkadan cikan Matthew Goss ve Mark Cavendish zorlasa da Greipel yine dogru zamanda pedala basti ve etabi birinci olarak bitirdi.


4. ve 5. etaplarin ardindan mayolarda her hangi bir degisiklik yasanmadi. Sari mayo hala Radioshack'ten Fabian Cancellara'da. Yesil mayo ise Liquigas-Cannondale'den Peter Sagan'da. Daglarin Kralini simgeleyen puantiyeli mayo ise yaptigi kacislarda tirmanis kapilarini telef eden Saxobank takimindan Michael Morkov'da. En iyi 25 yas alti bisikletciyi simgeleyen beyaz mayonun sahibi ise BMCli Tejay Van Garderen.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder